سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لامل های نمای کرتین وال

نمای کرتین وال

تمام متریالی که در ساخت مصالح نمای کرتین وال به کار میروند شامل شمش های آلومینیوم سری 6063 و لاستیک های EPDM , پلی آمید و یا پی وی سی می باشند.در ساخت لامل های نمای کرتین وال از بیلت های 6063 آلومینیوم استفاده می شود.این دسته از شمش های آلومینیوم عملکرد بسیار مناسبی در عملیات اکسترود از خود نشان می دهند و از مقاومت فیزیکی بسیار بالایی نیز برخوردار هستند.همچنین در پروسه رنگ آمیزی به روش آنادایز نیز شمش های سری 6063 نتیجه نهایی بسیار مناسبی دارند.هرچند که امکان رنگ آمیزی به روش پودری نیز وجود دارد و تنوع رنگی بیشتری نیز در این سری وجود دارد اما پروفیل هایی که با روش آنادایز رنگ آمیزی شده اند مقاومت رنگی بسیار بالاتری در برابر اشعه مضر uv و عوامل شیمیایی دارند.از لاستیک های EPDM برای آب بندی نمایکرتین وال و همچنین کمک به تثبیت شیشه ها استفاده می شود. در واقع این نما می تواند بخش های بیرونی را به شکل آسمان نشان دهد و سطح صیقلی و زیبای آن همیشه در خاطره ها نقش می بندد. از ترکیب این دو عبارت یا در حقیقت این دو نوع حائل محققان به ترکیبی دست پیدا کرده اند که هم استحکام و مقاومت دیوار را دارد و هم زیبایی و سبکی پرده از این رو نام آن را کرتین وال Curtain Wall قرار دادند.

لامل ها با توجه به طرح نما و کاربری که دارند دارای انواع مختلفی چون لامل های آلومینیومی، لامل های فولادی و لامل های چوبی هستند که در میان آنها لامل های آلومینیومی به علت برتریهای ذاتی همچون عدم خوردگی، استحکام بالا، سبکی فوقالعاده و عایقبندی رطوبتی همیشه در اولویت هستند. این نوع از نمای کرتین وال از پروفیل های نیم لامل تشکیل شده است و دارای پروفیل هایی با عمق های مختلف می تواند باشد. این نما که از انواع نمای مدرن می باشد همچون دیوار دارای مقاومت بسیار بالایی است و در عین حال زیبایی و لطافت پرده را دارد. این سیستم را نیمه یونیتایز یا سمی یونیتایز می نامند. گروه مهندسان مهرازان نما به واسطه تسلط بر کلیه دیتایل های نمای کرتین وال، آشنایی کامل با معتبرترین برندهای تولیید کننده صنعت آلومینیوم و ارتباط بدون واسطه با آنها و برخورداری از اکیپ متخصص، کارآزموده و با تجربه حوزهنمای کرتین وال خود، آمادگی خود را در خصوص طراحی، تامین، نظارت و اجرای انواع سیستم های نمای کرتین وال خدمتت مشتریان گرانقدر خود اعلام میدارد. نهایتا سیستم سوم فریم هایونیتایز از پیش ساخته شده است که شیشه نیز در آن ها به صورت کارخانه ای نصب شده باشد و به صورت کاملا آماده در محل کارگاه ساختمانی فقط بر روی یک فریم سازه ای انتقال دهنده بار نصب می شوند .

سیستم فریم لس MN 50 CS با منظر کاملا شیشه ای با استفاده از پروفیل هایی با عمق های متفاوت قابل اجراء است. در نماهای فریم لس که الینه بدون خطوط نمایان هستند دو سبک وجود دارد. در این نوع نمای کرتین وال شیشه قاب آلومینیومی دور شیشه وجود ندارد و شیشه مستقیما بر وری استراکچر آلومینیوم قرار می گیرد و یک پروفیل نگه دارنده یا زهوار که بر روی پایه لامل پیچ می گردد شیشه را نگه داته و مانع واژگونی آن می شود. در این روش یکی از قسمت های افقی یا عمودی (به دلخواه) حذف خواهد شد و از لاستیک های عایق و چسب های مخصوص پایه سیلیکونی استفاده می شود. در مقاله های آینده به بررسی تخصصی انواع سیستم های نمای کرتین وال، معایب و مزایای آنها خواهیم پرداخت. این نوع از اجرای نمای کرتین وال با داشتن قاب آلومینیومی سبک، بسیار مقاوم می باشد و این نوع از سیستم نمای کرتین وال بسیار مقرون بصرفه می باشد. اگر به دنبال معنای لغوی کرتین وال هستید باید بگوییم که این عبارت در فارسی معنای دیوار پرده ای را می دهد. که نمونه فریملس خود به دو زیر مجموعه full frame و Ufram تقسیم بندی می شوند که هر کدام از این انواع با توجه به شرایط پروژه ساختار نما و غیره توسط مهندسان و معماران انتخاب و پس از انجام کامل طراحی از نظر فنی و زیبایی شناختی در محل پروژه نصب می شوند.</p>

اما به خاطر اینکه یراق اسپایدر یک سیلینگ خیلی خاصی دارد و هزینه این سیستم اگر بخواهد دو جداره باشد بسیار بالا میرود بیش از 98 درصد شیشه های اسپایدر تک لایه میباشند. این سیستم همچنین به خوبی آب بندی و هوابندی می شود. مزیت این روش کنترل کیفیت اجرا به صورت مداوم می باشد و نتیجه بهتری در اجرای کار خواهد داشت . امروزه سیستم های اجرای نمای شیشه ای به سه نوع متفاوت با ویژگی های ساختاری و فرمی تولید و اجرا می شوند. فاصله شیشه ها در نما های فریم لس بسیار کم است ولی در سیستم فیس کپ فاصله شیشه ها توسط درپوش با ابعاد های مختلف کنترل میشود. در یوچنل، شیشهها اختصاصی هستند و دور تا دور شیشه دهانه u مانندی تعبیه شده است که توسط بستهای کوچک به لامل پیچ میشود و بعد از نما، تنها شیشه دیده میشود. از این رو نماهای Cartain Wall عایق صوتی، حرارتی و رطوبتی بسیار خوبی به شمار میروند. در این حالت شیشه بر روی ساختار لامل واقع می شود و درپوش هایی که وظیفه نگهدارنده دارند از خارج بر روی لامل قرار می گیرند.